Arbetsbeskrivning
Som upphandlingsansvarig/Bid Manager kommer du att ansvara för samtliga upphandlingsprocesser på den nordiska marknaden, samt även stötta övriga koncernbolag vid upphandlingar som annonseras av internationella organisationer såsom EU och FN. Du rapporterar till ansvarig för offentlig sektor inom vår affärsutvecklingsorganisation.
Vårt kunderbjudande omfattar både konsulttjänster och mjukvarulösningar inom samhällssäkerhetsområdet, med fokus på risk-, kris- och kontinuitetshantering. Våra kunder finns inom både privat och offentlig sektor. I rollen ingår såväl processutveckling rörande företagets upphandlingsprocesser i stort, inklusive samverkan mellan företagets sälj-, leverans- och produktutvecklingsorganisationer, som ansvar för att leda besvarandet av upphandlingar.
Arbetet bedrivs i särskilt sammansatta upphandlingsteam. Utöver att ansvara för Nordens samlade upphandlingsprocesser kommer du även att vara delaktig i 4C:s övergripande affärsutvecklingsarbete och arbeta med marknadsanalys, kunskapsutveckling och omvärldsbevakning.
Din erfarenhet och kunskap
Vi söker dig som har stor vana av upphandlingsarbete och mycket god kännedom om LOU/LUFS. Kunskap om motsvarande norsk och dansk lagstiftning. samt erfarenhet av upphandlingar för större internationella organisationer, särskilt vad avser EU är meriterande.
Som person är du initiativtagande och bra på att strukturera ditt eget arbete. Vi förväntar oss att du tar för dig, samtidigt som du inser värdet av lagarbete och en ödmjuk inställning. Du har stark ansvarskänsla och förmåga att vara flexibel och prioritera.
Övriga kvalifikationer:
- Du har en relevant akademisk examen och ett intresse för samhället i stort
- Du har demonstrerad erfarenhet av att självständigt driva upphandlingsprocesser avseende såväl konsulttjänster som IT-upphandlingar
- Du har en mycket stark skriftlig förmåga, inklusive vana av att producera metodbeskrivningar, tekniska lösningsbeskrivningar, CV samt uppdragsbeskrivningar
Observera att för denna tjänst är svenskt medborgarskap samt flytande svenska i tal och skrift absoluta krav. Då våra uppdrag ofta innebär hantering av känslig information behöver alla våra medarbetare vara svenska medborgare och beredda på att genomgå registerkontroll, antingen i samband med anställning eller under anställningstiden.
Företagsinformation
4C Strategies är ett ledande företag som verkar inom Governance, Risk & Compliance, kris-och kontinuitetshantering. Vi hjälper våra kunder att navigera mellan de osäkerheter som påverkar deras möjlighet att nå uppsatta mål. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, London, Warminster och Washington D.C. Våra egenutvecklade mjukvarusystem används av ett stort antal kunder, från Försvarsmakter och andra statliga myndigheter till stora multinationella företag och frivilligorganisationer. Våra lösningar hjälper ambitiösa och riskmedvetna organisationer att skapa, verifiera och följa upp relevanta förmågor inom risk-kris-och kontinuitetshantering.
Hos oss gör du som anställd skillnad, därför är det viktigt att du brinner för våra frågor samt känner att våra värderingar -Resultat, Integritet, Skoj och Kompetens- är i linje med dina egna.
Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 28 september.