MilDef develops rugged computers and electronics for the defense sector. We are a rapidly growing manufacturer operating in a global market. MilDef holds ISO certifications for Quality and Environment.
Vår kollega skall vara föräldraledig och därför söker vi dig som vill jobba som ekonomiassistent på vår finansavdelning tillsammans med vårt team på tre personer. Vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta i ett internationellt bolag med många kontaktytor både internt och externt.
Din bakgrund
Vi söker dig som är minst gymnasieekonom eller motsvarande och har grundläggande kunskaper i ekonomi. Tidigare erfarenhet från liknade arbetsuppgifter är meriterande. Då tjänsten har många kontaktytor i internationell miljö krävs att du har goda kunskaper i både svenska och engelska. Vidare är du en van Excel/Word-användare. Har du dessutom arbetat i Microsoft Dynamics NAV är det meriterande, dock inget krav.
Du som person
Som person ser vi gärna att du är positiv, lösningsorienterad och trygg i dig själv. Du är strukturerad, drivande och kan hantera stora flöden. Du är en flexibel, prestigelös person som trivs med att ingå i ett team där kunskaper och erfarenheter utbyts. Du är ansvarstagande, ordningsam och serviceinriktad samt har en vilja att leverera kvalitet inom utsatt tid.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av leverantörsfakturahantering såsom att registrera, skanna, bokföra, kontera, göra leverantörsutbetalningar samt att följa upp och utveckla processer kring leverantörsfakturor. Du kommer att ha kontakt med både leverantörer och intern personal kring fakturor och attest. Det finns fasta rutiner att jobba efter och då det är en central roll är det viktigt att jobbet görs noggrant och i tid. Du kommer även att vara involverad i bokslutsprocessen med avstämningsarbete, momshantering i våra svenska bolag etc.
På MilDef erbjuds du en spännande roll i ett framgångsrikt internationellt företag med säljorienterad organisation och entreprenörskänsla.
Tjänsten/tillträde
Med anledning av verksamhetens art ställer vi krav på svenskt medborgarskap. Det är ett krav att du har B-körkort. Tjänsten är på heltid med placering i Helsingborg. Vikariatet är tidsbestämt till perioden 2019-08-26 – 2020-10-09. Vi strävar efter en balanserad ålders- och könsfördelning samt en etnisk och kulturell mångfald.
För ytterligare information hör av dig till vår Group Accounting Manager Veronica Andersson.
Vi tillämpar ett löpande urval och ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2019-04-30.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Contact
Veronica Andersson
veronica.andersson@mildef.com
042 250027